تحقیقات اخیر
نشان می دهد ، كاهش میزان خونی ویتامین D ، ممكن است در سفید پوستان با افزایش فشار
خون مرتبط باشد اما این ارتباط در افراد سیاه پوست دیده نشده است.
به گزارش
سلامت نیوزبه نقل از ایسنا ، دانشمندان دانشگاه علوم پزشكی راموری آتلانتا ، با
بررسی ارتباط فشار خون بیشینه یا در اصطلاح سیستولیك و سطح ویتامین D حدود 7 هزار و
700 نفر دریافتند، افراد سفید پوستی كه به میزان كافی ویتامین دی داشتند ، تا حدود
20 درصد كمتر از دیگران به افزایش فشار خون سیستولیك دچار می شوند ولی این ارتباط
در افراد سیاه پوست وجود ندارد.
با گفته پژوهشگران این تحقیق تاثیر ویتامین D
را در كاهش یا افزایش فشار خون تایید نمی كند و برای اثبات نتایج آن تحقیقات بیشتری
نیاز است.